איכות הסביבה doralongas doralongas
מספר טלפון חירום: 1-800-800-000

איכות הסביבה

  • גפ"מ הוא דלק נקי העולה באיכותו על הדלקים הקונבנציונלים (בנזין וסולר) במונחים של איכות הסביבה.
  • בשנת 2014 יעבור השוק האירופאי (גם הישראלי) לתקן EUR VI. ההבדל העיקרי בין EUR V (תקן נוכחי) לבין EUR VI אינו בהפחתה של רמות הCO אלא בצמצום רמות המרכיבים הנוספים הנפלטים בעת בערת דלקים, כדוגמת: תחמוצות חנקן (NOX) תחמוצות גופרית וחלקיקים (PM ). מרכיבים אלו הנפלטים לאויר הינם גורמים למחלת הסרטן, מחלות נשימה ותחלואות נוספות.  
  • התקן האירופאי EUR VI מתיר רמות פליטה של תחמוצות חנקן (NOX ) ברמה של 0.08 גרם/קילומטר, שיפור לעומת תקן EUR V הנוכחי המתיר פליטה של 0.18 גרם/ קילומטר.
  • בפליטת חלקיקים (PM ) לא הוגדרה דרישת שינוי ברמת התקן בין EUR V לבין EUR VI  והנ"ל נשאר על 0.05 גרם / קילומטר. לעומת זאת רמת פליטה ממוצעת של רכב הנוסע על גפ"מ עפ"י בדיקה שבוצעה בשנת 2003 (בהתאם לתקן EUR III ) עמדה על 0.018 גרם / קילומטר תחמוצות חנקן ועם רמות חלקיקים נמוכות מדי למדידה.
  • בעיית זיהום האוויר כתוצאה מפליטת מזהמים מתחבורה מחריפה והולכת בכל העולם.  בין היתר בגלל הגידול המהיר במספר כלי הרכב. צי הרכב בעולם כולל קרוב ל-1 מיליארד כלי רכב וגדל בקצב של כ-50 מיליון בשנה. 
  • פרוטוקול קיוטו הינו תוספת לאמנת היסוד של האומות המאוחדות לשינוי אקלים, אמנה בינלאומית בנושא התחממות כדור הארץ.  הפרוטוקול מאשרר חלקים מאותה אמנה.  מדינות שחתמו על הפרוטוקול מתחייבות להפחית פחמן דו חמצני (CO2) וגזי חממה אחרים.
  • הגפ"מ הינו דלק דל פחמן Low Carbon ומורכב בעיקר מפרופן ובוטאן C3 ו-C4.
     מסיבה זו פליטות ה-CO2 בגפ"מ נמוכות יותר בהשוואה לדקלים האחרים (גזי חממה).
  • בשנת 2010 מס' הרכבים המונעים בגז היה כ 18 מיליון מכוניות החוסכות מעל 6 מיליון טון CO2 בשנה.
    החל משנות ה-80 ובמיוחד בעשור האחרון המקור העיקרי של הגפ"מ הינו משדות גז טבעי.
    כ-60% מהגפ"מ בעולם מגיע כיום משדות גז טבעי וכך נחסך הזיהום הנוצר בתהליך הזיקוק.
     

(הנתונים נלקחו מתוך פרסום של הפרלמנט הבריטי בנושא איכות אוויר).

 

 

 

 

עבור לתוכן העמוד